De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

donderdag 19 juli 2012

Zweden 16 -7 t/m 17 - 7

16 -7 -2012 (maandag)

Al vroeg scheen de zon de slaapcabine binnen. Geen regen deze morgen  dus we konden de tent mooi droog opruimen. 

Rond half elf checken we uit op de camping en vervolgen onze reis.  We zakken vandaag verder af naar het Zuiden. Einddoel  vandaag zal worden het plaatsje Nävragöl.  Het is maar een ritje van nog geen 200 kilometer, we kunnen dus rustig aan doen. Onderweg belt Alinda nog even met Jenny om te  horen hoe het met hun dames gaat. De drie beagles zijn zondag gegrepen door een rottweiler en zijn behoorlijk toegetakeld.  We rijden door een kleinschalig landschap met lage heuvels maar wel veel rotsen. Het weer is erg wisselvallig, zo schijnt de zon en twee tellen later zit je weer in een regenbui.

De camping ligt erg afgelegen aan de rand van een groot meer. Als we de tent opzetten pakken dikke wolken zich samen boven de camping. Gelukkig hebben we een hele snelle tent en staat hij binnen vijf minuten goed vast. Er breekt me een bui los boven de camping . De afstand van de auto naar de tent is geen vier meter maar in dit  kleine stukje ben je tot op het vel nat. Tussen de buiendoor brengen we de spullen in de tent en gaan als het droog is heerlijk met de heren wandelen.

Op de camping zijn we deze avond populair. Er staan de hele avond wel 8 kinderen en hun ouders bij de honden. Aan aandacht dus geen gebrek. Ik heb weer een internet verbinding en probeer de blog weer bij te werken. Het bereik is niet al te best dus het neemt nog al wat tijd in beslag.






17 -7 – 2012(dinsdag)


Vanmorgen was ik al heel vroeg wakker. Om half vijf begon de blaas te protesteren. Dus vlug de slaapzak uit en naar het toilet. Het is nog doodstil op de camping. Als ik terug kom in de tent merken de heren dat ik er weer ben. De koppies komen even omhoog maar dat is ook de enigste reactie.  Om half zeven ben ik weer wakker. Dan er maar uit. Eerst maar eens douchen. De heren en Alinda slapen nog als ik terug kom. Ik sluit de laptop aan en kijk of ik de blog verder kan biiwerken, helaas geen verbinding.  Dan maar met de neus in een boek. Nr 3 die ik deze vakantie bijna uitheb. Eigenlijk is de vakantie de enigste periode dat we tijd nemen om een goed boek te lezen. Als Alinda wakker is ga ik er opuit met Michael en Dylan. We doen ons p en p rondje en wandelen terug naar de camping. Mango en Justin zitten al vol ongeduld te wachten. Ook met hun loop ik een ronde. Maar dan opeens komt er een haas los op nog geen vijf meter van Mango. De sirene ging vol aan bij hem en hij loeide alles bij elkaar, wat een geluid. Als er even later ook nog een das ons pad passeert is het feest helemaal compleet. Mango wou maar 1 ding en iedereen kon hem horen. Terug bij de tent was de eerste vraag van Alinda ….” Waar is Mango, ik dacht dat hij los was.” Het luid van hem was dus duidelijk te horen geweest , we waren minstens 500 meter van de camping. Zelfs in de bench zit hij even later nog te zingen. Wat een fantastisch beest. We halen onze broodjes en ondertussen zijn de knuffelvriendjes voor de heren alweer bij de tent. De kinderen van de camping hebben het maar druk met onze heren. In de loop van de ochtend pakken we onze spullen bij elkaar en rijden richting Karlskrona. Dit is een kustplaats in Zuid Zweden.  Diverse boten liggen hier in de havens van de vele kleine eilandjes langs de kust.



 Van uit Karslkrona rijden we weer een stukje omhoog naar Kalmar. De omgeving is verandert in een landbouwgebied met voornamelijk akkerland. 

Onderweg worden we nog steeds gewaarschuwd voor overstekende elanden, onze frustratie van deze drie week Zweden dus. Overal borden maar in het echt maar 1 gezien.

 In Kalmar bezoeken we een indrukwekkend slot. Hier is vroeger veel gevochten.





Via het binnenland rijden we aan het eind van de middag weer terug naar de camping.  De honden  werden al weer opgewacht en er wordt weer veel met ze geknuffeld. Als ik ze vanavond uit laat gaat er een optocht van 6 kinderen met mij mee. Om en om lopen ze een stuk met de beagles. Bij de tent gaat Michael nog een hele tijd kunstjes doen met de kinderen.  Ze genoten er allemaal van. De rest kroop moe in hun bench.





Nu en dan bedoel ik 22:00 uur komen er uit de bench vier verschillende geluiden, gesnurk en gedroom. De heren zijn kapot. Het zijn drie intensieve weken voor hun geweest maar ze hebben genoten met volle teugen. Morgen verlaten we Zweden, blijven nog 1 nacht in Denemarken en komen dan weer terug naar huis.

Geen opmerkingen: