De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 2 oktober 2023

De meute naar Tsjechie (Deel 2)

 24-09-2023

Na een goede nacht, we waren allemaal moe van de reis, was ik al weer vroeg wakker. Ik maak de houtkachel aan, check of het grote hek dicht zit en laat dan de honden los.  Terwijl de heren zich heerlijk uitleven rond huis maak ik een kop koffie voor mezelf en drink deze buiten op het terras op. James kwam heerlijk naast me zitten op de tuintafel. Je eerste bakkie smaakt toch nergens beter dan s morgens in de frisse buitenlucht.

Niet veel later is ook Nicole beneden en ook zij gaat aan de koffie. De mist komt prachtig tussen de bergen op en ik besluit even het land in te lopen om dit prachtige schouwspel vast teleggen.



De heren keken vanuit de tuin toe waar ik heen ging.




Dit plaatje vind ik geweldig. Net een shot uit een film, baas vertrekt over de heuvelrug en laat zijn maatjes achter....


Het huis van een afstand op de foto, de linde boom ervoor zorgde voor een heerlijke schaduw.


Ik struin nog wat rond en ga dan weer richting huis. De eerste groepsfoto van de mannen maak ik op het terras.

 Inmiddels zijn ook Joris en Alinda wakker en gaan we aan het ontbijt. We maken de planning voor de dag. Niet te veel doen vandaag, een kleine wandeling in de buurt.  We zullen de Postevnik beklimmen dat is de berg waar we op zitten. 1 nadeel is dat het wandelpad erg slecht te vinden is.

De mannen zitten al klaar als Alinda haar wandelschoenen op de tafel zet.


Leef je op grote voet James ?

De tuigjes gaan om, de riemen worden aangehaakt, we beginnen aan de wandeling.

De twee blonde heren samen


Smile


Het pad gaat op in een ondoor dringbaar gebied. Alinda en Nicole besluiten om om te keren en een andere route te nemen samen met Dylan en Casper. Joris en ik gaan dwars door de bossen verder, onderweg veel zwijnen werk, schuurplekken aan de bomen .


en woel sporen in de velden


Het laatste deel naar boven is een steile trap. Voor de honden niet te doen. We besluiten om 1 voor 1 naar boven te gaan. Ik ga als eerste Joris blijft onder aan de trap wachten met de honden.


Het laatste stukje naar de top.


en de beloning was een fantastisch uitzicht.



Ik loop terug naar beneden waar Joris met de honden zat. We wisselen, ik blijf bij de heren en Joris gaat omhoog.


Ondertussen liepen Alinda en Nicole een andere kant op en genoten daar van een heel ander landschap.


Tsjechiese cowboy's

Als we allemaal later weer terug zijn bij het huisje genieten we van alles om ons heen. De honden zoeken een plekje en vallen in slaap


Joris en Alinda proberen om het zwembad water helder te krijgen. Wat ze deze week ook probeerden, het lukte ze niet, er werd dus niet gezwommen.


Dylan, wat genoten we van zijn aanwezigheid. 15 en een half  maar wat een energie zou hij deze week weer tentoon stellen.



Het wordt wat frisser en we doen de vuurkorf aan op het terras. Eerst even wat grote blokken kleiner hakken zodat ze sneller branden



Genieten van het vlammenspel.


Op schoot bij de vuurkorf, de heren genoten ervan.



Joris en Nicole gaan nog even boodschappen doen en genieten van prachtige plaatjes in de omgeving.



De avond valt in, we eten en voeren dan de mannen, ze zoeken daarna allemaal een plekje en vallen weer in slaap.


Ik por de kachel nog maar eens op, een heerlijk knetterend vuurtje in de avond.


De mannen krijgen allemaal hun tuig om. Normaal hebben ze dat thuis uiteraard niet maar hier hadden we er bewust een lampje aan bevestigd zodat we ze konden volgen in het pikkedonker buiten. 

Een gezellige avond samen maakte een mooi einde aan deze heerlijke dag.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: