De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

donderdag 15 augustus 2013

De meute op vakantie: 13/14 aug

 
De meeste mensen in Nederland zijn al weer terug van hun vakantie, en al weer druk aan het werk. Voor ons is de vakantie nu pas aangebroken. Vrijdag was mijn laatste werkdag. Thuis resten nog een aantal klusjes die gedaan moesten worden voordat we op dinsdag, de verjaardag van Alinda, klaar waren voor vertrek. De heren waren al een paar dagen onrustig, ze hadden door dat er wat stond te gebeuren. Maandag avond had ik het meeste in de bus gepakt, dinsdag morgen het laatste en zeker niet het minst belangrijkste, onze vijf rakkers.
 
Ja baas we zitten in de bus, het belangrijkste is dus mee dus rijden mar.
 

Onze reis gaat naar camping het Lierderholt bij Beekbergen. Afgelopen voorjaar stonden we hier ook met het wandelweekend van de BCN en een paar jaar terug stonden we ook op deze camping. De dinsdag begint met regenbuien onderweg geregeld de ruitenwissers even aan. Maar op de camping is het droog. We zetten de tent op, ditmaal de grote tent. Als alles op zijn plek staat is het tijd voor een bakkie en een eerste ronde door het bos samen met de heren.

Ons onderkomen, kennels voor de honden ervoor en de extra grote luifel voor de tent. Het plekje is mooi in de schaduw dus we kunnen het heerlijk koel houden in de tent.


De eerste wandeling met de heren is vanaf de camping door de mij inmiddels bekende bossen van de Veluwe.


Michael heeft zijn neus echt op snuffelen gezet en neemt alle geuren heerlijk in zich op. Hier zit iets baas.


Heerlijk genieten.


De wilde beesten allemaal in hun ren. De rennen staan in de lengte opgesteld, half onder de luifel en de rest buiten de luifel. Keus dus voor de jongens dus om in de zon of schaduw te liggen.


Lord Mango neemt een kijkje over de camping.


We veranderen de opstelling toch nog een beetje, het windscherm komt vast aan de kennels.


De avond begint te komen, de laatste zonnestralen schijnen tussen de bomen door.


Drie kleine kleuters kijken over het kenneltje, Elwood kan het niet goed zien.


Dus dan maar wat springen om toch mee te kijken.


Elwood en Dylan samen over de rand. De eerste dag zit er op ze kijken uit naar het avontuur van dag 2.

 
Woensdag 15 augugstus
 
Uitslapen is aan mij niet besteed, ook tijdens de vakantie ben ik vroeg wakker, half zeven stond ik al weer naast het matras. De koffie smaakt op dat tijdstip toch buiten het best. Ik ga met de heren het bos in en als ik rond 8 uur weer terug kom op de camping is het nog steeds uitgestorven. Men mist het mooiste van de dag in mijn ogen.
 

We gaan ontbijten en na het ontbijt gaan de wandelschoenen weer aan. De heren gaan de bus weer in en zitten vol ongeduld te wachten tot wij de tent hebben afgesloten.


We rijden richting het Leesten, hier is een hondenlosloopgebied, we lopen door dit gebied heen maar onze heren komen niet los van de lijn, we hebben slechte ervaringen met dit gebied. En ook nu zie ik weer veel plaatsen waar honden zo uit het gebied kunnen ontsnappen. Als we het losloop gebied gepasseerd zijn lopen we een deel van een uitgezette route, we passen hem her en der zelf een beetje aan.


Vijf jachthonden hielden zich doodstil, op nog geen 10 meter van ons af lag Bambi heerlijk in de bosjes.


We kwamen veel sporen van zwijnen tegen en ook geregeld een verse modderpoel die  recent door hun gebruikt was.


Kleine Elwood kijkt geregeld achterom. Wow baasjes dit is mooi man.


Michael heef weer wild geroken.


Voor Elwood is het de tweede keer kamperen. Het wandelweekend was zijn eerste keer. Hij geniet met volle teugen en loopt het liefst voorop.


Het is dorstig weer. In de rugzak die ik op heb zit naast enkele reserve riemen, reserve tuigjes ook een voorraad water voor de heren. Mochten we geen heldere bosvennetjes of regenwaterplassen tegenkomen dan is er altijd voldoende vocht voor de heren aanwezig.

 Michael en Dylan genieten hier even van een waterstop.


Mango en Elwood onderzoeken een boom die door zwijnen gebruikt is als schuurboom.


Als die oude bomen eens konden spreken, hier een verbond voor het leven.


Ook op de Veluwe wordt veel hout gekapt. We kwamen over stukken voormalig bos die nu omgevormd zijn naar heide velden. De paarse pracht begint er in te komen.


Ik maak veel foto's en vaak geef ik dan  Mango even aan Alinda mee. Ik heb dan mijn hand vrij om foto's te maken. Als Alinda met de heren verder loopt kijkt Mango constant achterom waar ik blijf. Mijn grote Zweedse vriend.


Na dik twee uur wandelen keren we terug naar de auto. We rijden terug naar de camping, doen nog een paar boodschappen en gaan dan languit voor de tent zitten. De heren gaan in hun kenneltjes. Elwood gaat in een hoekje zitten kijken, wat gaan we nu doen baas.


Maar uiteindelijk moet hij toch toegeven dat hij eigenlijk best wel moe is en valt in slaap.


In het andere kenneltje is Justin al zittend in slaap gevallen.


Iets later zoeken Michael, Dylan en Justin elkaar op en gaan heerlijk tegen
elkaar aan liggen.

 
Alles is rustig, de konijntjes denken dat de kust veilig is en komen weer tevoorschijn.
 

Tja, als Mango konijn ruikt dan is ie zo weer wakker. Rechtopstaand in de kennel is hij helemaal in trance van de konijnen.


En ook Dylan heeft wat geroken.


Groot en klein samen op de uitkijk naar konijnen.


 De avond zon valt door de spijlen van de kennel van Mango. Heerlijk ligt hij te slapen in de laatste zonnestraal van de dag.


Ik ga nog een ronde door de bossen met de jongens. Eerst met Michael, Justin en Dylan. Vier zwijnen weten niet hoe snel ze zich uit de voeten moeten maken. Als laatste een ronde samen met Mango en Elwood. Het wordt al schemerig, ik plaats de camera nog even op en boomstronk voor een foto van mijzelf met mijn twee maatje.

Drie grote stropers in het bos


De maan schijnt door de bomen, de avond is een feit, de nacht komt eraan. Een mooie dag komt ten einde.



 

3 opmerkingen:

Sjoukje zei

Geweldig en wat ook een pracht vakantie voor de meute!

Bianca zei

Heerlijk! Fijne vakantie! En wie weet komen we elkaar nog tegen de komende week op de mooie veluwe..

Anoniem zei

Hoi Tjeerd

Weer heerlijk om te lezen en de boy's zo in hun element te zien.

Lieve grt

Monty en Door