De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 27 augustus 2013

Vakantie 21 aug t/m 24 augustus.

                                                       21 augustus

Het blijft heerlijk weer. De zon straalt en de wandelingen varieren in lengte afhankelijk van de warmte. De camera gaat niet elke wandeling mee. Alinda blijft enkele dagen bij de tent en ik vermaak mij weer met mijn maatjes in het bos.

Mango en Elwood waren al de dikste maatjes maar in deze vakantie groeien ze nog meer naar el kaar toe.


De herfst komt er aan, en na de herfst de winter. Elwood is al begonnen om een voorraad brandhout aan te leggen. Elke stok die hij tegenkomt neemt hij een stuk mee tijdens de wandeling.


En na het wandelen blijf het toch heerlijk slapen op de rug van je grote vriend.


En de maan, het veranderen van zijn positie aan de heldere hemel is zo mooi te volgen hier.

 
22 augustus
 
De dag is begint niet echt zonnig maar wel heel erg rukkend benauwd. ik beperk de ronden voor de heren tot het noodzakelijk poep- en plaswerk, daarna mogen ze heerlijk in de hun kennel in de schaduw liggen.
 
 
23 augustus.
 
Al vroeg ben ik met de heren het bos in, het is al weer drukkend warm.  Alinda blijft vandaag bij de tent en ik ga alleen op stap. Ik pak de auto en rij richting Loenen. Hier ga ik een heerlijke wandeling maken door een afwisselend gebied, bos, heide, zand. Het was warm en ik was blij dat het laatste deel van de wandeling onder een verkoelend bladerdek van een oude beuken laan was.
 
De heide komt echt in haar paarse pracht.
 

Een eeuwen oud landschap met oude jeneverbes struiken.


Als ik na een aantal uren weer terug kom op de camping staat mijn ontvangst comite al te wachten, ze herkennen het geluid van de auto en zijn dan direct klaar wakker.


Baasje waar was je nou ??


De avond valt en het koelt weer lekker af, we maken ons klaar voor een heerlijke avond wandeling met de heren.  Als we terug komen bij de tent zijn de grasmaaiers van de camping al weer druk bezig.

 
24 augustus.
 
Vanmorgen was ik al heel vroeg op. Ik liep voor zeven uur al weer te dwalen over de Veluwe. Het mooiste moment van de dag, je ziet de natuur ontwaken. De zon begint aan zijn klim naar boven en zet de hele omgeving in vuur en vlam.
 

Soms heb je van die momenten dat je baalt, dit was er 1, ik kom een groep edelherten tegen en maak een foto, met het horen van de klik van de camera wist ik genoeg, instelling verkeerd. Vlug kijken en ja hoor verkeerde instelling, helaas waren de herten er inmiddels al van door, toch heeft de foto nu wel een soort special effect gekregen.


Na dik twee uur keer ik terug naar de camping, het was een mooie ochtend zo vroeg in het bos. We gaan ontbijten en maken ons klaar voor weer een wandeling met de heren. We gaan de route lopen die we met het wandelweekend ook lopen als puzzeltocht.

Elwood vind weer stokken en vermaakt zich er goed mee.


Alinda samen met Michael en Dylan in de afdaling.


Het is warm en we komen op de plaats waar met het wandelweekend de verzorgingspost staat, helaas nu staat er niks.


Even een moment van rust in de schaduw van de struiken op de heide.


Tja als je afdaalt moet je ook stijgen, dat was even weer afzien.


We komen weer in de bossen, alle waterplassen zijn opgedroogd dus geen plek voor verkoeling voor de heren. Elwood vind een modderpoel voordat ik hem zag, dit was het resultaat. Achteraf zal dit nog meevallen  maar dat is te lezen in een volgend bericht.


Weer bij de tent valt alles in een diepe slaap, Justin zoekt met zijn oor verkoeling in de waterbak.


Elwood is doodmoe, kleine mannetje weet nog niet dan Petra samen met zijn zus , Djanis,onderweg is naar de camping.


We sluiten de dag af met een BBQ. Petra en Djanis zijn er inmiddels ook, die zijn vanaf de show in Rotterdam naar ons toe vertrokken. Morgen zal ik een foto shoot doen met Djanis.

 

Geen opmerkingen: