De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 27 augustus 2013

Vakantie 25 augustus. Een dag met zus Djanis

Na een gezellige avond, die voorbij vloog, is het alweer zondag. Djanis is direkt opgenomen in de groep, je merkt dat de honden elkaar toch kennen. Ze heeft de hele nacht heerlijk geslapen bij haar broer Elwood en haar moeders grote vriend Mango, inmiddels ook haar grote vriend. Ik ga uit met de heren en dame en als Alinda en Petra wakker zijn heb ik inmiddels warme broodjes gehaald.  Na het ontbijt ga ik alleen met Djanis op stap en zal proberen een paar leuke plaatjes van haar te maken. Er is een internationale vraag om foto's van deze kleine ster. We gaan naar verschillende plekken en de kleine meid doet goed haar best. Soms heb ik het gevoel dat ik Elwood bij me heb, zelfde trekjes en gedrag, heerlijk is dat.

Samen scharrelen we naar het bos, hier maak ik meerdere opnames. Hier een paar foto's


Spook Djanis springt over een stam.


Zittend op een stronk, het is net of heb ik haar tante Blue voor me zitten, wat een gelijkenis.


Stoere dame.



Starende ogen naar....


Heerlijk lui liggend midden op een zandpad.


Op de heide nog een paar van de kleine ster tussen de bloeiende heide.



Na een hele serie foto's te hebben geschoten gaan we terug naar de camping. We gaan ons klaar maken voor een heerlijke wandeling bij de Loenense watervallen. We wandelen een stuk stroom afwaarts en komen langs oude dennen. Ooit stonden ze op de kale vlakte van de Veluwe, hun wortels hielden het stuifzand tegen. In de loop van de jaren is er veel zand rond hun wortels verdwenen, het lijken nu wel wandelende bomen


Het heeft geregend en er liggen verse modderplassen. Tja dat vind ons zwijntje heerlijk. Dylan nam het er dan ook uitgebreid van.


Modder is goed voor een mooie huid, nou dan moet Dylan nu wel een heel mooie vachtje krijgen, wat zag hij er uit.


We lopen terug naar de watervallen. Broer en zus stonden direct in het water. Mango kreeg het haast voor elkaar om mij te laten vallen toen hij het water zag was hij haast niet te houden .


Onze clown is voor weinig bang, hier een demonstratie steile wand afdalen voor gevorderden.


Kleine smurf.


Ondertussen was Petra druk met het schoonmaken van ons varkentje. Toch handig dat er schoon water in de buurt was.


Hmmm denkt Djanis zou ik ook durven wat mijn broer net deed??


Nee toch maar niet, ik ben de verstandige zus.


We lopen terug naar de auto's ondertussen gaan de honden  de beek in en hebben erg veel plezier. Elwood zoekt dennenkegels op de bodem. Zonder angst gaat zijn hele snuit onder water. De luchtbellen borrelen omhoog.

 
Zoek en vind.
 

Hij bleef maar doorgaan, de 1 na de andere dennenkegel werd opgevist.


We rijden nog even naar Beekbergen voor een heerlijk ambachtelijk ijsje. De auto komt naast het terras te staan en als ik de deuren open doe is dit het beeld wat ik zie, Elwood en Mango als dubbeldekker.


Terwijl wij zitten te smikkelen van ons ijsje kijken de honden vanuit de auto toe.


Maar niet veel later ligt alles gestrekt, de vermoeidheid heeft gewonnen.


Terug op de camping slaapt alles verder.

De tuigjes waren allemaal doornat, even aan het droogrek dus.


Ik neem Elwood en Djanis nog even samen mee naar de heide. Even een paar plaatjes maken van broer en zus samen.


Een prachtig koppel zo samen, wat een gelijkenis.


Lief samen in de heide.



Ja Elwood, je zus gaat straks weer naar huis.


Nog een laatste foto van Djanis, en dan lopen we terug naar de camping.


De BBQ gaat nog een keer aan en na het eten vertrekken Petra en Djanis weer naar huis. De meute valt al snel in een diepe slaap.  Het was een gezellige dag.


Geen opmerkingen: