De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 16 augustus 2013

Vakantie 15/16 augustus

Donderdag 15 augustus.

Na een goede nachtrust ben ik al weer vroeg wakker. De heren liggen allemaal nog in een diepe slaap.  We gaan ontbijten en na het ontbijt maken we ons gereed voor vertrek voor weer een wandeling met de meute.  Bestemming is ditmaal Hoenderloo.

 
De toegangswegen tot het bos hebben hier mooie hekwerken.
 

We lopen door een gevarieerd bos, mooie oude eiken afgewisseld met veel naaldhout .


Oude beuken lanen doorsnijden het gebied.


Mooi die knoestige oude bomen, vele jaren oud misschien wel enkele honderden jaren.


Het ziet er mooi uit zo'n zwavelzwam maar helaas de boom waar hij op aan vast zit is ten dode opgeschreven.


Na ruim twee uur komen we weer bij de tent, de heren vallen in slaap. Michael mag los in de tent in zijn eigen slaapzak.


En al snel lag hij in een diepe slaap.

 
Mango en Elwood zijn dikke maatjes. Mango is ook heel zorgzaam naar zijn kleine vriend toe. Ze lagen samen in de bench en Elwood lag stijf tegen Mango aan.
 

Zou het komen omdat Elwood zijn moeder Domino, Mango zijn grote vriendin is. Geen idee maar het is vertederend om te zien.


In de avond ga ik weer rond met de heren. De eerste ronde is voor de 3 Muskoka boys.


Daarna ga ik met Elwood en Mango op spoor. Wat een jacht passie lieten beide heren zien. Ze waren helemaal door het dolle heen.


Baas daar moet wat zitten.


Elwood genoot met volle teugen .


Zo mooi, net alsof beide mannen overleggen wat ze gaan doen.


We wandelen terug naar de camping, de avond valt in boven de Veluwe, opnieuw een mooi dag die ten einde komt.


Vrijdag 16 augustus

Voor zeven uur liep ik vanmorgen al weer in de bossen, d hele camping was nog in diepe rust. Dit zijn de momenten waarop de natuur toch echt op z'n mooist is.

De morgen stond heeft goud in de mond.


Er hing heel veel dauw aan de jonge lariks, ik kwam gelijk in een winterse stemming op deze zomer morgen.


Veel wild kwam ik tegen, de afstand tussen mij en de reegeiten was niet eens zo groot. Het is net of zijn ze gewent aan de mensen.



De heide komt ook al mooi in bloei.


Konijnen in overvloed, niet alleen wilde maar ook exemplaren waar toch duidelijk tam bloed in zit.


Na ruim twee uur kom ik weer terug bij de tent. We gaan ontbijten en besluiten om het vandaag rustig aan te doen. De heren krijgen zoveel indrukken te verwerken dat een beetje rust wel nodig is.  Alinda blijft lekker bij de tent en ik ga met de heren een klein blokje om wandelen vanaf de camping. Eerst een ronde van 6 kilometer met Michael, Dylan en Justin

Onderweg kom je genoeg dingen tegen die je kunt gebruiken voor leuke plaatjes. Zo kwam ik langs een omgewaaide boom.  Ik zet Michael tussen de afgebroken wortelpruik.

 
En Justin komt er ook tussen te staan. Het geeft wel een stoer effect.



En als laatste Dylan.



We wandelen verder en na een krap uurtje komen we weer terug op de camping. Het is best wel warm en de honden zijn behoorlijk kapot. In hun kenneltje vallen ze heerlijk in slaap. Ondertussen ben ik al weer met Elwood en Mango op pad ook voor een ronde van 6 kilometer.
Ook zij gaan op de foto bij de stronk,  terwijl ik Mango neerzet en terug loop om de camera te pakken kruipt Elwood bij Mango tussen de voorpoten, De clown, het gaf wel een leuk beeld.


Het zijn echt twee dikke vriendjes.


Het is een genot om te zien hoe ze genieten van de extra aandacht die ze nu krijgen. S avonds zijn ze allemaal doodmoe maar de batterij laad in de nacht weer helemaal op en morgen kunnen ze er weer vol tegen aan.

Geen opmerkingen: