De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 13 augustus 2024

Soccer nest reünie

 Afgelopen zondag hadden we een nest reünie van Charlie bij Petra in Wijdenes. Wij waren zaterdag al die kant op gereden met de camper en een nacht overnacht op de weide van Petra.

Onze logee Fred is hier ook weer dus met 8 honden in de camper vertrokken we zaterdag morgen naar Noord Holland


Alin deed nog even een boodschap bij de supermarkt, ik bleef bij de camper en liep er een rondje om heen, zag er wel leuk uit de mannen achter de raampjes.



aan het begin van de middagzijn we in Wijdenes en rijden het land op. De kenneltjes zet ik weer rond zodat de heren niet het hele land steeds overvliegen. Er stond een behoorlijke wind dus ik had de camper scheef op de wind gezet zodat we uit de wind zaten naast de camper. Het waaide me te hard om de luifel uit te draaien.


Voor Fred was dit ook nieuw, maar meneer vond het wel leuk. De stoel werd direct ingepikt.


Gewoon heerlijk genieten zo.


We hadden voor Dylan en Cooper een loopplank gekocht zodat ze  makkelijker in en uit kon lopen maar dit was voor de andere mannen ook een heerlijk plekje om alles te overzien.


Charlie op de uitkijk.


Ook voor Cooper is het allemaal nieuw maar wat pakt hij het goed op, maar als de batterij leeg is is ie ook echt leeg.


De loopplank was een uitkomst en niet alleen voor Dylan en Cooper.


De oude baas had een paar dagen wat last van zijn maag en spuugde zijn eten steeds weer uit. Maar hier straalde hij weer  net als in Wales.


Ontvangst comité als ik eer aan kom lopen


De mannen gaan even los , heerlijk rennen ze weer alle kanten op.

Odin


Voor Fred was het echt feest.


Donald met een grote grimas.


James 


En Whoop.


Race Fred


Charlie deed ok even mee met zijn grote broers.



Racen met oom Donald, die is snel maar paste zich nu keurig aan.



Achter Fred aan.


Pret letter


En na al dat speel geweld is het heerlijk uitrusten naast opa Dylan.


Ik maai even een stuk weiland waar ik de mini coursing later in de avond op zal bouwen. zondag mogen de honden hun race talent laten zien achter de nephaas.

Dorthe uit Denemarken was ook  over gekomen. Ze logeerde bij Petra samen met Viktor, de broer van Charlie, ze kwamen ook even naar het veld zodat de broers elkaar weer zagen na een jaar.


Zo mooi om te zien hoe er toch een vorm van herkenning was.






Aan het begin van de avond wandelen we richting Petra met alle honden. Hier gaan we met elkaar chinees eten. Uiteraard moet ik even uitgebreid met Domino knuffelen, zondag is het 7 jaar geleden zijn dat haar broer Justin ons zo onverwachts ontviel.


Oma domino en Cooper, prachtig zo samen. Cooper is de vijfde generatie na Domino.


Na het eten gaan we terug naar het veld, het regent een klein beetje. Ik bouw de coursingtrack op en draai wat proefrondjes zonder hond.


Een rondje van ruim 80 meter waar de honden zich zondag op mogen uitleven.


De avond valt in, de zon zakt weg, dit gaf mooie beelden.



Het werd een warme nacht, de wind viel weg en  s morgens stond de zon direct vol aan de lucht. Ik draai de luifel uit en hang de alu deken er aan, zo hadden we een heerlijke schaduw plek.


De 8 hadden een goede nacht gehad, zowel Fred als Cooper hun eerste camper nacht ging zonder problemen.


Iedereen kon zich vanaf half 12 bij Petra en Leo thuis verzamelen Alin ging erheen met Charlie en ik bleef op het veld bij de ander heren.


Cooper zat als een prins in de strecher


Ondertussen zijn Borre, Pele, Viktor, Charlie en zus Amy weer samen, alleen zus Ruby was er niet bij. Ook papa Onyx was er en uiteraard moeder Diamond



Na de koffie en gebak komen ze allemaal naar het veld. het feest voor de honden kan beginnen. We hebben onze heren in de camper gedaan  zodat ze zich er niet mee gingen bemoeien.

Borre


Onyx


Viktor


Amy


Viktor


Pele


Pele


We gaan coursen.  Alle honden aan de riem behalve de hond in de baan 1 voor 1 mogen ze laten zien wat ze kunnen

Pele





Charlie


Vidar een zoon van Odin  uit een ander nestje van Diamond.




Onyx


Viktor



Pebbles



Diamond


Reparatie, touw was geknapt.


Amy



Hugo



Borre




Pele





Een moment van rust voor de draaier


En nog een laatste ronde voor Viktor



Het was een heerlijke bezigheid, genoten van het plezier wat de honden er aan hadden.

We maken nog een groepsfoto van het Soccer nest


en 1 van alle aanwezige honden en baasjes, onze heren zitten er niet tussen.


Klaar we komen al hahahah.


De dag wordt afgesloten met een BBQ in de tuin, terwijl iedereen daar heen is breek ik de baan af en blijf nog even met de mannen op het veld.

Dylan aan de scharrel


Cooper en Fred


Lekker gekdoen.


Hier zag ik ze allemaal rennen baasje, als ik groter ben wil ik ook.


Samen met Dylan nog even de pootjes koelen


En dan zoekt alles een plekje en valt in slaap.


Prachtig samen, bijzonder samen. 



Kampeer beheer.


Moe van alle indrukken


En Fred , ja die heeft veel te vertellen als hij weer naar huis gaat.


Halverwege de BBQ komt Alin naar de camper en wisselen we van plek, Alin blijft nu bij de honden en ik schuif nog even aan bij de BBQ. Later in de avond pakken we alles weer in en rijden we terug naar huis.

Het was een heerlijk weekend waar we weer volop van hebben genoten.

Geen opmerkingen: