De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 9 september 2015

Vakantie Wales, 2 September

Vanmorgen na het ontbijt zijn we weer de heuvels ingetrokken. Samen met Pam en haar hammies genieten we van onze laatste wandeling hier in het mooie Wales, het zonnetje schijnt weer volop, echt genieten dus. Bij terug komst krijg ik een berichtje op de telefoon dat Faith de Hamilton die van Petra was geweest erg ziek is en niet lang meer heeft te leven. Faith en Mango de beide hamilton showtoppers hebben samen jaren Europa door gereist en het ras duidelijk op kaart gezet. Samen wonnen ze alles wat er te winnen was, de ziekte die ze nu heeft zal ze helaas niet overwinnen. Begonnen we onze reis hier met tranen om het heengaan van Sputnick, nu zijn er heel veel tranen om Faith, gefokt door Pam en de zus van Theo. Wat is het toch oneerlijk, ook Faith is nog veel te jong ze is net 8 jaar geworden.
In de middag ga ik nogmaals alleen op stap. Ik daal via de weg af naar beneden en loop dan via de rivier bedding weer naar boven.  Een gevaarlijk tochtje maar wel ontzettend mooi. Een aantal keren zoek ik een plek waar ik de rivier kan oversteken om zo aan de ander kant te komen. Gladde stenen, omgewaaide bomen, steile oevers, diep stroom gaten een heel avontuur. Zonder kleerscheuren kom ik na een paar uur weer boven uit bij de brug naar de dam.  De rest van de middag doen we rustig aan, ik orden de bus nog een beetje zodat we morgen weer wat meer ruimte hebben om te pakken.  Ik ga redelijk vroeg de slaapzak in, morgen wacht mij een lange rit achter het stuur. Michael kruipt heerlijk tegen mij aan. We vallen samen snel in slaap.

Nog 1 keer de heuvels op, nog 1 keer genieten.







Dit muurtje heeft een speciale herinnering. Met 1 van onze reisjes naar wales in 2009 hadden we veel lol achter dit muurtje.
 



Het muurtje in 2009


Dan nu er maar alleen achter.


Prachtige vergezichten met mooie luchten.




In de middag dus nog 1 keer bij de rivier langs. Van onder naar boven. Dit had ik nog niet eerder gedaan.



Ik stak hem een paar keer over, onder andere om dichter bij deze mijnbouw restanten te komen.



Heel veel tongvarens groeien hier.



Ik kwam enkele oude mijn schachten tegen die uitkwamen op de rivier, Helaas had ik geen zaklamp bij me anders was ik er iets verder in gegaan.


 
Redelijk vroeg ging ik dus plat. Michael kroop stijf tegen me aan.
 
 

Geen opmerkingen: