De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 6 september 2015

Vakantie Wales, 20 augustus

De eerste dag in Wales zal een rustdag zijn voor de heren, de lange reis, de nieuwe ervaringen het moet allemaal wel verwerkt worden in de koppies. In de ochtend maken we een heerlijke wandeling door de heuvels samen met Pam en haar drie Hamiltons. Het is genieten.


Maar onder het wandelen ook letten op de kleine dingen die je ziet, zo kwamen we deze hazelworm tegen.


Heuvel op en af, in je eigen tempo lopen is het beste.


Vrolijke Kayza, haar snoetje wordt al aardig grijs.



En ook Odin krijgt grijze haren.



De rest van de dag is het rustig voor de heren. Slapen en spelen in de tuin zo komen ze de dag door. Ondertussen maak ik mij klaar voor een wandeling in mijn eentje. Ik wil de heuvel achter de dam weer beklimmen en zo genieten van het prachtige uitzicht over het reservoir en het heuvel landschap van Wales.

De heide en de gaspeldoorn staan in volle bloei, geel en paars kleuren de heuvels door heel Wales.
 


Het is weer een hele klauter om boven te komen, toch wat anders dan het wandelen in Nederland. Boven op de heuvel staan de kale rotsen, her en der staat de sedum er tussen te bloeien een prachtig gezicht.

 
 
 Het uitzicht is weer fantastisch, ik ging zitten op 1 van de rotsen en genoot volop.



Ik zak weer iets af naar beneden en via een schapenloopje kom ik vlak bij de bovenkant van de stuwdam.

 
Onderaan de woning van Pam, daarachter de heuvel waar ik boven op stond.
 
 
Ik vervolg mijn wandeling langs de rivier de Afon Clywedog. Deze rivier gaat over in de river Severn die heel Engeland doorkruist en bij Bristol in de zee uitkomt.


De stroming is woest en als ik een plekje zoek om een mooie foto te maken van de kolkende massa gebeurd iets wat me in al die jaren hier nog nooit overkomen is. Ik glij uit op 1 van de gladde stenen en val languit achterover in de rivier. Mijn rugzak met regenpak breekt mijn val naar achteren maar met mijn elleboog kom ik neer op een scherpe steen, gevolg is dat mijn elleboog open ligt, bloed stroomt er uit en er zit een brede snee van een halve centimeter. Helemaal nat vervolg ik mijn wandeling.

 
 Terug bij Pam haar huis doen we een pleister op de wond en maak ik me nog even nuttig door het snoeien van de haag rond om de woning,
 
 
 

 
In de loop van de avond wordt mijn elleboog dikker en komt er een behoorlijke bult op in de vorm van een ei. De nacht verloopt voor mij dan ook niet echt lekker, bij elke beweging was ik wakker.

Geen opmerkingen: